Strange But True (Nieprawdopodobna)
Młoda kobieta o imieniu Melissa (Margaret Qualley) odwiedza matkę (Amy Ryan) i brata (Nick Robinson) jej zmarłego przed pięciu laty chłopaka twierdząc, że jest w nim ciąży, co burzy spokój i tak już rozbitej rodziny. Choć historia Melissy wydaje się być niewiarygodna, matka i brat zmarłego chłopaka robią wszystko co w ich mocy by wyjaśnić sprawę.
Ten thriller z 2019 roku to pewnego rodzaju klasyka przeciętnego kina tego gatunku, tym razem jednak w nawet dobrej obsadzie. W "Strange But True" scenarzyści żonglują popularnymi motywami, nie angażując zanadto widza, jednak film do pewnego stopnia broni się tym, że w żaden sposób nie odbiega od średniej gatunku thrillerów klasy B czy C. Odzwierciedlają to oceny widzów: 5.9/10 w IMDb oraz 55% pozytywnych not zagregowanych w Rotten Tomatoes. Jednym słowem w miarę poprawny thriller, choć oczywiście bez jakichkolwiek fajerwerków. IMDb pod opisem tego filmu proponuje podobne pozycje, np. "The Rental" czy "Fear of Rain". Filmy tego typu mają wspólny mianownik: bardzo zbliżone noty od widzów (w przedziale od 5.7 do 6.3) oraz fakt "da się je obejrzeć". Tego typu, nieco tańsze w produkcji thrillery z powodzeniem uzupełniają ofertę serwisów streamingowych takich jak Amazon Prime Video czy Netflix (akurat "Strange But True" obecnie jest w ofercie tego pierwszego podmiotu). Ma to swoje plusy i minusy. Plus jest taki, że zawsze coś się znajdzie do obejrzenie (jeżeli ktoś lubi thrillery), a minus to fakt, że przy takiej ilości zbliżonych poziomem filmów, trudno będzie trafić na coś co się będzie wyróżniać. Ten film na pewno się nie wyróżnia, ani na plus ani na minus.
Ocena Civil.pl: 60%
Only Murders in the Building (Season: 1) (Zbrodnie po sąsiedzku)
"Only Murders in the Building" to serial produkcji Hulu, który za sprawą Disney+ dotarł także do Polski. W fikcyjnym budynku Arconia w Nowym Jorku ma miejsce alarm przeciwpożarowy, w wyniku którego mieszkańcy udają się do najbliższej knajpki by przeczekać. Przypadkiem natrafiają tam na siebie: Mabel (Selena Gomez), Charles (Steve Martin) i Olivier (Martin Short), których łączy zamiłowanie do kryminalnych podcastów. Po powrocie do budynku, trio odkrywa, że miało tam miejsce morderstwo, które policja od razu uznaje za samobójstwo. Bohaterowie postanawiają na własną rękę wyjaśnić sprawę a przy okazji nagrać o niej podcast.
Obecnie emitowane są pierwsze odcinki drugiego sezonu, bo po sukcesie pierwszego było pewne, że ten format musi być kontynuowany. Serial łączy w sobie wątki kryminalne z bardzo dużą ilością komediowych scen, jednak największą jego wartością aktorzy: Steve Martin, Martin Short i Selena Gomez robią niesamowite show i każda z ich postaci jest bardzo barwna. Short gra ironicznego i walącego prosto z mostu byłego reżysera z Broadwayu, lekko (jak sam mówi o sobie) uzależnionego od alkoholu i pogrążonego w długach. Z kolei postać Martina to były aktor telewizyjny ("jednej roli"), który stara się wszystko racjonalizować a z kolei postać Gomez jest niesamowicie zgryźliwa i ironiczna. Serial ogląda się nad wyraz przyjemnie i choć sezon trwa tylko 10 odcinków (trwających około 30 minut) to bardzo dużo się w nim dzieje, scenarzyści zadbali także o masę detali i naprawdę mocno przemyśleli swoje dzieło. Nic tylko oglądać.
Ocena Civil.pl: 88%
Central Intelligence
Calvin Joyner (Kevin Hart) to niespełniony życiowy przedstawiciel klasy średniej, który w liceum zapowiadał się na człowieka sukcesu. Pewnego dnia do Calvina zgłasza się jego dawny kolega ze szkoły, który obecnie nazywa się Bob Stone (Dwayne Johnson) a w liceum uchodził za grubego nieudacznika. Kiedy dochodzi do spotkania, Calvin nie może uwierzyć iż jego dawny kolega zamienił się w przystojnego osiłka. Niecodzienne spotkanie po latach nie kończy się na jednym wieczorze, po tym jak Calvin zostaje przez Boba wplątany w aferę kryminalną z CIA w tle. Dalszy rozwój wypadków jest raczej oczywisty dla tego typu produkcji.
Nie spodobał mi się ten film. Kevin Hart jest co prawda taki jak zwykle, a Dwayne Johnson próbuje być zabawny, jednakże mdła, przewidywalna fabuła oraz bardzo mała ilość komediowych smaczków przemawia na niekorzyść produkcji. Film kosztował 50mln dolarów i przyniósł 220mln zwrotu, jednakże sukces komercyjny to nie wszystko. Nie mniej jednak należy zauważyć, iż oceny krytyków i widzów były umiarkowanie pozytywne.
Ocena Civil.pl: 59%