Kevin Bacon

Poniżej znajdują się filmy i seriale powiązane z tagiem: Kevin Bacon

Ocena: 65 Leave the World Behind (Zostaw świat za sobą)

Jak co roku w grudniu, Netflix publikuje na swojej platformie produkcje własne w gwiazdorskiej obsadzie (lub/i wysokim budżetem). 8 grudnia premierę telewizyjną miał film "Leave the World Behind" oparty na powieści pod tym samym tytułem. Akcja filmu rozpoczyna się Nowym Jorku, w sypialni państwa Sandfordów, którzy decydują się wraz dziećmi pojechać na weekend do wynajętej luksusowej rezydencji na Long Island. Amanda (Julia Roberts) i Clay (Ethan Hawke) mają nadzieje na długie godziny relaksu, a ich nastrój polepsza się jeszcze bardziej kiedy okazuje się, że wynajęte lokum jest monstrualnych rozmiarów wraz ze wszystkimi możliwymi wygodami. Podczas wizyty na plaży, ich spokój zostaje jednak zburzony, kiedy olbrzymi tankowiec taranuje wybrzeże. Nieoczekiwanie także przestaje działać Internet oraz telefony komórkowe. Sytuacja robi się jeszcze dziwniejsza, kiedy w drzwiach wynajętej rezydencji staje jej właściciel G.H. Scott (Mahershala Ali) wraz ze swoją córką (Myha'la) ... pytając czy mógłby w niej przenocować.

Netflix umie w marketing, stąd film stał się bardzo popularny, zdobywając przy tym dobre oceny od widzów (obecnie jest to około 6.5/10 w IMDb przy 100 tysiącach głosów). Produkcja trwa aż 138 minut i ... da się to odczuć podczas seansu, bo w pewnym momencie akcja wyraźnie zwalnia to wręcz ślimaczego tempa. Pozwala to jednak delektować się świetną grą aktorską, a jest na co popatrzeć, Julia Roberts w roli znerwicowanej, stroniącej od ludzi kobiety wypada genialnie. Podobnie Mahershala Ali i Ethan Hawke (co nie może dziwić, patrząc na dorobek tej trójki). W obsadzie znalazła się także młoda Myha'la oraz weteran kina czyli Kevin Bacon. Ten film jest dobry, to bez wątpienia solidna pozycja giganta VOD, którą moim zdaniem warto obejrzeć.

Ocena Civil.pl: 65%

Ocena: 40 One Way (Droga dokinąd)

Freddy Sullivan (Colson Baker, szerzej znany jako Machine Gun Kelly) to przestępca próbujący odmienić swoje życie, okradając swoją szefową o imieniu Vic (Drea de Matteo), będącą królową lokalnego półświatka. Podczas napadu główny bohater zostaje ranny w brzuch i zmuszony jest realizować ucieczkę ... dalekobieżnym autobusem, w charakterze pasażera. Mając przy sobie pokaźny łup, Freddy zostaje zmuszony prosić o pomoc swojego ojca Freddiego Seniora (Kevin Bacon), przy okazji angażuje się także w sprawę nastoletniej współpasażerki (Storm Reid) jadącej do poznanego przez internet chłopaka.

"One Way" zebrał słabe oceny od widzów (ledwie 4.0/10 w serwisie IMDb) i mieszane od profesjonalnych krytyków (53% pozytywnych opinii zagregowanych w Rotten Tomatoes). Nie da się ukryć, że pomysł na ten film nie był zbyt wyszukany i choć nie znalazłem informacji o jego budżecie, to jego realizacja nie mogła sporo kosztować. W "One Way" mało się dzieje, bardzo dużo jest za to dialogów, co raczej nie zaskakuje, biorąc pod uwagę fakt, że prawie cała fabuła osadzona została na pokładzie prawie pustego autobusu. W rezultacie film miejscami usypia, czemu sprzyja także przewidywalna fabuła. Można odnieść wrażenie, że ten projekt mógłby uratować tylko bardzo dobry scenariusz, którego tutaj zabrakło. W rezultacie powstała produkcja bardzo, ale to bardzo przeciętna i ciężko wskazać jej jakikolwiek "mocny punkt". "One Way" można obejrzeć w ramach abonamentu Amazon Prime Video, jednak mało jest powodów by to zrobić.

Ocena Civil.pl: 40%

Ocena: 54 You Should Have Left (Powinniście odejść)

Były bankier Theo Conroy (Kevin Bacon), jego żona Susanna (Amanda Seyfried) oraz kilkuletnia córka Ella udają się na wakacje do wynajętego domu w Walii. Theo jest chorobliwie zazdrosny o swoją młodą żonę, dręczą go także wydarzenia z przeszłości, które wywołują u niego lęki i koszmary. Na miejscu w Walii wynajęta nieruchomość okazuje się być bardzo duża i komfortowa, jednak dom skrywa pewne tajemnice.

Ten horror wyprodukowany przez Blumhouse Production miał budżet wynoszący około 4 mln dolarów i debiutował w połowie 2020 roku. "You Should Have Left" na 111 recenzji zagregowanych w Rotten Tomatoes zebrał 41% pozytywnych opinii, równie słabo został oceniony przez widzów: 5.4/10 w IMDb. Kevin Bacon i Amanda Seyfried to aktorzy bardzo popularni i doświadczeni, Blumhouse to specjaliści od horrorów a reżyser i scenarzysta tego filmu David Koepp to twórca mający na koncie kilkanaście hitowych produkcji, co więc mogło się nie udać? Ciężko odpowiedzieć na to pytanie, ale moim zdaniem nie ulega wątpliwości że ten horror jest po prostu kiepski. Zabrakło napięcia i emocji, przez co fabuła słabo angażuje widza. Trochę ciężko patrzyło się na Seyfried i Bacona osadzonych w filmie poniżej ich kompetencji, gdzie nieważne jakby się postarali, efekt końcowy i tak nie miałby szans na sukces. "You Should Have Left" to film, który spokojnie można pominąć, niemniej jednak obecnie emitowany jest na Canal+.

Ocena Civil.pl: 54%

Ocena: 34 The Darkness

Czteroosobowa rodzina Taylorów udaje się na krótki wypad do Wielkiego Kanionu. Podczas pobytu, syn Petera (Kevin Bacon) i Bronny (Radha Mitchell) o imieniu Michael nawiązuje przypadkowy kontakt z duchami starożytnej cywilizacji. Po powrocie do miasta, w domu bohaterów zaczynają mieć miejsce zjawiska nadprzyrodzone. Fabuła tego filmu garściami czerpie z utartego schematu. Mamy sobie czteroosobową rodzinkę (nie wspomniałem jeszcze o nastoletniej córce o imieniu Stephanie), oczywiście przedstawicieli amerykańskiej klasy średniej (czyli ich dom jest jest dość duży, jest garaż, basen, piętro, duża kuchnia, wszystko co potrzebne do "rozwoju wypadków") oraz mamy nadprzyrodzone moce, które najpierw w sposób subtelny próbują się "zadomowić" by następnie się rozkręcić. Słowem standard. Niestety "The Darkness" choć jest oparty na ogranym schemacie, robi wszystko aby zapracować na miano najgorszego filmu tego gatunku.

Przy standardowym budżecie na tego typu filmy (4 mln dolarów) udało się zatrudnić dwójkę znanych aktorów: Bacona i Mitchell. Jeżeli chodzi o długą listę wad, to na pewno otwiera ją fakt iż ten horror nie jest w ogóle straszny. Druga mocna wada to całkowicie przerysowane postacie. Kevin Bacon gra korpo-kierownika w średnim wieku, którego życie zawodowe jest pokazane w sposób skrajnie groteskowy. Należy jeszcze wspomnieć o córce Państwa Taylorów, która mając zaburzenia psychiczne ... wymiotuje do foliowych woreczków, które następnie wkłada do pojemników plastikowych i które to pojemniki składuje sobie w pokoju w ilościach hurtowych. Nawet w komediach pastiszowych nikt nie ma takiej wyobraźni. Podsumowując: "The Darkness" to anty-horror, coś tak nieudanego, iż nikt nie powinien tego oglądać.

Ocena Civil.pl: 34%

Ocena: 60 Cop Car

Dwójka małolatów (Travis i Harrison) ucieka z domu i wałęsa się po ogromnych polach gdzieś w sercu USA. Chłopcy twierdzą, iż przeszli 50 mil, jednakże kontynuują swoją wyprawę (mając w kieszeni jednego kabanosa) ... aż do momentu gdy natrafiają na pusty samochód szeryfa, pozostawiony między chaszczami. Po wielu oporach i masie strachu dzieciakom udaje się ten wóz odpalić i odjechać przez pola w siną dal. Po kilku chwilach Szeryf Kretzer (Kevin Bacon) zauważa jednak, iż jego wóz został ukradziony. Nie może jednak tego zgłosić, ponieważ pojazd jest żywym dowodem przestępstwa, którego dopuścił się Kretzer. Szeryf na własną rękę musi odzyskać swój pojazd, nie wiedząc iż został on zwinięty przez parę dziesięciolatków.

Taka fabuła sugerowałaby, iż film jest lekką komedyjką z elementami thrillera. Na szczęście tak nie jest. To co się mi spodobało, to fakt iż zrezygnowano z modelu w którym wszystko musi być dopowiedziane, aby każdy wszystko zrozumiał. Pokazano sceny w ten sposób, iż większość widzów domyśli się reszty, bez konieczności wykładania wszystkich kart na stół. Myliłby się też ten, który próbowałby się doszukać w "Cop Car" jakiegoś pozytywnego przekazu, to bardzo mocny, twardy film, przeznaczony dla dorosłych. To co zaskakuje, to fakt iż pomimo trochę leniwego początku, cały film (choć trwa 88 minut) ogląda się bardzo płynnie.

Ocena Civil.pl: 60%

Następna strona »

W sumie: 6 filmów/seriali