kryminał

Recenzje filmowe kryminałów opisują przede wszystkim pomysł i jego wykonanie. Niezależnie od tego czy film jest ekranizacją książki czy oryginalnym pomysłem, bardzo ważne jest utrzymanie napięcia i tajemniczości do samego końca.

Ocena: 65 Reasonable Doubt

Mitch Brockden (Dominic Cooper) to świetny prokurator pracujący w Chicago. Pewnej nocy decyduje się on wrócić z pubu (po kielichu) własnym samochodem. Podczas jazdy pod koła rzuca mu się pewien mężczyzna. Mitch anonimowo wzywa karetkę, ale sam ucieka w miejsca wypadku aby nie odpowiadać za jazdę po pijanemu. Na drugi dzień przejechany mężczyzna zostaje odnaleziony martwy w samochodzie Clintona Davisa (Samuel L. Jackson). Mitch jako prokurator zajmuje się tą sprawą i oskarża Clintona o zabójstwo. Chęć wybielenia siebie przesłania Mitchowi tzw. szeroki obraz ("big picture), w wyniku czego Clinton zostaje uniewinniony. Wkrótce po tym Mitch Brockden rozpoczyna własne śledztwo w sprawie Clintona, które podejrzewa o to ... że jest seryjnym mordercą.

Dominic Cooper ostatnio zalicza bardzo wiele produkcji, częściej jednak gości w rolach drugoplanowych, w "Reasonable Doubt" gra pierwsze skrzypce. Cooper to kolejny brytyjski aktor (urodziny w Londynie), który robi karierę po drugiej stronie oceanu. Samuela L. Jacksona nie trzeba przedstawiać, to jeden z najbardziej rozpoznawalnych aktorów na świecie. Ta dwójka stworzyła w tej produkcji trochę napięcia. "Trochę" ponieważ to NIE jest thriller, który zapiera dech w piersiach i elektryzuje. Poprawny, nieco powyżej przeciętności.

Ocena Civil.pl: 65%

Ocena: 39 Good People

Tom i Anna Wright (James Franco oraz Kate Hudson) to biedni ludzie, którzy wyemigrowali w poszukiwaniu "nowego startu" z USA do Wielkiej Brytanii, konkretnie do Londynu. W nowym państwie nie wiedzie im się dobrze, mieszkają w obskurnym domku i nie mają pieniędzy na nic. Sytuacja się zmienia, kiedy odnajdują zwłoki swojego podnajemcy, a wraz z nimi torbę wypchaną pieniędzmi - konkretnie 220 tysięcy funtów. Biedni Londyńczycy postanawiają zachować pieniądze i nie przyznawać się policji, że je znaleźli. Wkrótce jednak po pieniądze "zgłasza" się brutalny gang narkotykowy, co doprowadza do sporych komplikacji w życiu państwa Wright. W życiu państwa Wright pojawia się też francuski dealer narkotyków - pierwotny właściciel zrabowanych pieniędzy.

W roli policjanta w tym filmie występuje Tom Wilkinson, bardzo znany angielski aktor. Nie mniej jednak cały film jest produkcją amerykańską, choć zrealizowany jest w iście brytyjskim stylu. Trudno jednak Amerykanom wejść w angielskie buty, co niestety przełożyło się na kiepską jakość tej produkcji. Znakomity aktor James Franco – to w "Good People" cień samego siebie. Nie wyobrażałem sobie, że wielki Franco może wypaść tak mizernie, niestety może. Podobnie przeciętnie prezentuje się Kate Hudson. Ale nie jest najgorsze, kuleje fabuła. Niemrawe żonglowanie thrillerowymi schematami wypacza jakiejkolwiek napięcie. Podobnie kiepsko prezentują się sceny akcji. W zasadzie ta produkcja nie ma ani jednego mocnego punktu. Krytycy filmowi się po niej przejechali - przyznając jej fatalne noty, film nie spodobał się także widzom.

Ocena Civil.pl: 39%

Ocena: 63 Wrong Cops

Amerykańska, niezależna, czarna komedia o "złych policjantach". Duke to zły glina, który handluje narkotykami zamkniętymi w zwłokach szczurów. Pewnego dnia policjant ten postrzela swojego sąsiada ... a następnie wozi go w bagażniku, zastanawiając się jak pozbyć się jego ciała - podczas gdy ofiara ciągle dogorywa. Z kolei De Luca to zboczeniec wykorzystujący swoją pozycję do nadużyć seksualnych. Sunshine to życiowy nieudacznik, który przypadkiem znajduje się w swoim ogrodzie 13 tysięcy dolarów a Rough to policjant, który spędza całe dnie siedząc w mundurze w domu ... i produkując muzykę. Do tego należy dodać jeszcze policjantkę Holmes, która daleka jest od wykonywania jakichkolwiek obowiązków służbowych. W rolach pobocznych pojawiają się takie gwiazdy jak Marylin Manson (bez makijażu!), Eric Roberts i Ray Wise.

Ta czarna komedia z dosyć absurdalnym humorem nie jest typowym pociskiem, który bawi do łez. Nie mniej jednak ogląda się ją dosyć gładko i przyjemnie.

Ocena Civil.pl: 63%

Ocena: 67 The Last House on the Left

Mocna produkcja typu "Rape and revenge" z 2009 roku z udziałem wznoszącego się wówczas do sławy Aarona Paula ... w roli drugoplanowej. Emma (Monica Potter) i John (Tony Goldwyn) to bogate małżeństwo, które jedzie wraz ze swoja córką Mari (Sara Paxton) na wakacje do swojego ekskluzywnego domku koło jeziora w całkowitej głuszy. Młoda Mari bierze samochód rodziców i wyrusza na spotkanie ze swoją przyjaciółką Paige, która pracuje w sklepie. Dziewczyny wspólnie poznają w sklepie skrytego chłopaka o imieniu Justin, który proponuje im wspólne palenie marihuany w jego pokoju w motelu. Zabawa idzie świetne, Justin okazuje się być świetnym kompanem, do momentu powrotu jego ojca, wujka (w tej roli właśnie Aaron Paul) i przyjaciółki ojca. Dziewczyny zostają uprowadzone, ma miejsce kilka brutalnych scen, w wyniku których Paige zostaje brutalnie zamordowana a Mari zgwałcona a następnie zostawiona na środku jeziora przez sprawców, którzy myślą iż pozbawili ją życia. Morderców zastaje zła pogoda i zmuszeni są szukać schronienia, znajdują je ... u rodziców Marie, którzy nie mają pojęcia co się stało z jej córką i chętnie pomagają czwórce gości. Wszystko jednak do czasu.

Niesamowicie brutalny film, choć na pewno widziałem ostrzejsze. Jest to remake produkcji z 1972. "The Last House on the Left" zarobił ponad 45 mln dolarów i dołożył swoją cegiełkę do gatunku "gore".

Ocena Civil.pl: 67%

Ocena: 71 Wild Target

Lekki komediowy kryminał w wydaniu brytyjskim. Victor Maynard (Bill Nighy) to płatny morderca o bardzo dużej renomie, pełnej anonimowości i rodzinnych tradycjach (przodkowie też trudnili się zabijaniem za pieniądze). Pewnego dnia Victor otrzymuje zlecenie - ma zabić oszustkę o imieniu Rose (Emily Blunt!), która oszukała szemranego biznesmena na milion funtów, sprzedając mu podróbkę obrazu Rembrandta. Dla Victora kolejne zlecenie zapowiadało się jako "business as usual", do czasu gdy nie ujrzał swojego celu... Podstarzały killer nie tylko nie zabija Rose, ale wręcz ratuje ją przed kolejnymi mordercami, którzy zostają nasłani by ukarać pazerną Angielkę. W międzyczasie do całej akcji wplątuje się typowy chłopak-włóczęga o imieniu Tony (znany z cyklu Harry Potter - Rupert Grint). Cała trójka ukrywa się przed wynajętymi mordercami a Victor z bezwzględnego mordercy przeistacza się w czułego opiekuna.

Budżet produkcji wyniósł 8 mln funtów. Nie udało się odzyskać tej kwoty, ponieważ przy znikomej pomocy widzów zza oceanu ciężko brytyjskiemu filmowi cokolwiek zarobić. Wielka szkoda, ponieważ zobaczenie Emily Blunt w jej naturalnym środowisku (urodziła się w Londynie i jest 100% Angielką) to wielka gratka, z racji tego iż aktorka częściej pojawia się w kasowych produkcjach amerykańskich. W "Wild Target" wykorzystuje w pełni swoje wdzięki i wygląda oszałamiająco! Sam film jest lekki, przyjemny i bardzo dobrze się go ogląda. Produkcja bazuje na francuskim Cible Emouvante z 1993.

Ocena Civil.pl: 71%