thriller

Recenzje thrillerów powinny przede wszystkim odpowiedzieć na pytanie czy dany film trzyma w napięciu oraz czy scenariusz nie został napisany na kolanie. Nawet najlepszy pomysł da się zmarnować popełniając takie błędy jak niespójna fabuła czy też ślepe odtwarzanie znanych z innych filmów motywów.

Ocena: 40 Hostel: Part III

Seria wymyślona przez Eliego Rotha i inspirowana pomysłami Quentina Tarantino została podkupiona przez nowych producentów, którzy przenieśli horror wprost ze Słowacji do Las Vegas. Tym razem wpleciony został wątek intrygi i zdrady, oczywiście wszystko jest okraszone scenami tortur, teraz jednak w nieco lżejszej formie, dalej jest strasznie i obrzydliwie, ale mimo to dostrzega się pewne złagodzenie. Hostel II szokował, były minister kultury Słowacji grał w nim rolę bossa gangu, który porywał ludzi by ich odsprzedawać na tortury bogaczom z całego świata, filmem zajmował się między innymi parlament Wielkiej Brytanii, który go jednoznacznie potępił za sceny brutalności wobec kobiet. Trzecia część wyraźnie ucieka od tych kontrowersji.

Powstał film nieco nieudolny, dający się obejrzeć, jednak psujący klimat dwóch poprzednich części. Jeżeli powstanie "franczyzowa" czwórka to zapewne jabłko spadnie jeszcze dalej od jabłoni. Podobnie jak na kanwie American Pie powstało kilka gorszych filmów (od razu na DVD z pominięciem kina), tak samo pewnie i ta seria będzie się "rozrastać". Najbardziej jednak dziwne jest to, że w trójce zapomniano o tym do czego nawiązywał tytuł. Nie ma już tutaj grupki studentów i tytułowego hostelu. A trudno o gorszy błąd niż zapomnienie znaczenia tytułu filmu, który się kontynuuje.

Ocena Civil.pl: 40%

Ocena: 70 Nothing But the Truth

Kate Beckinsale gra w tym filmie dziennikarkę o imieniu Rachel, która pracuje dla Waszyngtońskiej gazety. Staje się bardzo popularna po tym jak ujawnia w artykule tożsamość agentki CIA Erici Van Doren (Vera Farmiga), ale jednocześnie ściąga na siebie kłopoty, jako iż służby specjalne chcą dowiedzieć się kto zdradził dziennikarce tożsamość super tajnej agentki, wykonującej najtrudniejsze misje zlecone przez najwyższe władze USA. Rachel odmawia podania źródła, za co trafia do aresztu, co rozbija jej rodzinę. Ten film to bardzo dobry dramat o wartościach w życiu dojrzałej kobiety, która jest w stanie poświęcić siebie i swoją rodzinę by chronić to co dla dziennikarza najcenniejsze - tożsamość informatorów. Mocny obraz, niesamowicie wyrazisty. Kate Beckinsale, która jest Angielką, bardzo dobrze odnajduje się w roli typowej amerykańskiej matki i żony ale i jednocześnie profesjonalistki.

Ocena Civil.pl: 70%

Ocena: 65 Gone

Specjalistka od thrillerów - Amanda Seyfried, tym razem gra dziewczynę o imieniu Jill, która została porwana przez nieznanego sprawcę i uwięziona w dziurze w lesie. Cudem udało jej się uciec i zgłosić sprawę na policję, ale ta nie uwierzyła jej i skierowała do szpitala psychiatrycznego. Po pewnym czasie znika jej siostra Molly, a Jill jest pewna, że za tym porwaniem stoi ten sam sprawca. Postanawia na własną rękę rozpocząć śledztwo i odnaleźć siostrę zanim będzie na późno. Biega więc po mieście z pistoletem w dłoni i sama staje się ściganą, ponieważ lokalna policja rozpoczyna za nią pościg.

Gone to przyzwoity thriller, przewidywalny, ale dobrze zrobiony. Seyfried świetnie się czuje w rolach pozornie słabych dziewczyn, które są niesamowicie odważne i zdeterminowane. Warto obejrzeć ten film chociażby dla tej aktorki.

Ocena Civil.pl: 65%

Ocena: 43 Twixt

Francis Ford Coppola kręci mroczny thriller z elementami horroru. Do małego miasteczka przyjeżdża podrzędny pisarz Hall Baltimore (Val Kilmer) w celu promocji swojej najnowszej książki o czarownicach. Jego prozą interesuje się jedynie miejscowy szeryf, który prosi przybysza o pomoc w rozwikłaniu morderstwa na młodej dziewczynie. Hall szuka pomysłu na nową powieść i przystaje na propozycje. Miasteczko skrywa w sobie wiele mrocznych sekretów sprzed ponad 150 lat, które podczas snów odkrywa pisarz, przenosząc się do mrocznej rzeczywistości XIX wieku, a jego przewodnikiem staje się inny wielki pisarz Edgar Allan Poe.

Zacznę od zalet. Lokacje są przedstawione w niesamowity sposób, granatowo-czarna kolorystyka, w której dostrzec można tylko czerwień robi niesamowite wrażenie. Elle Fanning grająca postać zamordowanej dziewczynki wygląda niesamowicie i doskonale pasuje do wizji reżysera. To jednak nie wystarczyła, ponieważ słaby scenariusz i jednocześnie masa niezbyt dobrych dialogów spychają ten obraz poniżej przeciętności. Potencjał był, ale jednak czegoś tutaj zabrakło.

Ocena Civil.pl: 43%

Ocena: 72 Unthinkable

Bardzo ciężki thriller, który jest także dramatem o terroryście, który podłożył bomby w kilku najważniejszych amerykańskich miastach, jednocześnie zrzekając się obywatelstwa i żądając by USA zaprzestało operacji militarnych w krajach muzułmańskich. Aby wydostać z niego informację, Washington upoważnia niejakiego H. (Samuel L. Jackson) by ten torturował zamachowca do skutku. Taka metoda nie podoba się ambitnej agentce FBI Helen (w tej roli świetna Carrie-Anne Moss), dla której obcinane palce i rażenie prądem są dalekie od jej wizji Ameryki.

Film jest trudny, bardzo ponury i trzyma w napięciu do samego końca. Jest dobrze zrobiony i dobrze zagrany czyli warty obejrzenia.

Ocena Civil.pl: 72%