thriller

Recenzje thrillerów powinny przede wszystkim odpowiedzieć na pytanie czy dany film trzyma w napięciu oraz czy scenariusz nie został napisany na kolanie. Nawet najlepszy pomysł da się zmarnować popełniając takie błędy jak niespójna fabuła czy też ślepe odtwarzanie znanych z innych filmów motywów.

Ocena: 65 Gone

Specjalistka od thrillerów - Amanda Seyfried, tym razem gra dziewczynę o imieniu Jill, która została porwana przez nieznanego sprawcę i uwięziona w dziurze w lesie. Cudem udało jej się uciec i zgłosić sprawę na policję, ale ta nie uwierzyła jej i skierowała do szpitala psychiatrycznego. Po pewnym czasie znika jej siostra Molly, a Jill jest pewna, że za tym porwaniem stoi ten sam sprawca. Postanawia na własną rękę rozpocząć śledztwo i odnaleźć siostrę zanim będzie na późno. Biega więc po mieście z pistoletem w dłoni i sama staje się ściganą, ponieważ lokalna policja rozpoczyna za nią pościg.

Gone to przyzwoity thriller, przewidywalny, ale dobrze zrobiony. Seyfried świetnie się czuje w rolach pozornie słabych dziewczyn, które są niesamowicie odważne i zdeterminowane. Warto obejrzeć ten film chociażby dla tej aktorki.

Ocena Civil.pl: 65%

Ocena: 43 Twixt

Francis Ford Coppola kręci mroczny thriller z elementami horroru. Do małego miasteczka przyjeżdża podrzędny pisarz Hall Baltimore (Val Kilmer) w celu promocji swojej najnowszej książki o czarownicach. Jego prozą interesuje się jedynie miejscowy szeryf, który prosi przybysza o pomoc w rozwikłaniu morderstwa na młodej dziewczynie. Hall szuka pomysłu na nową powieść i przystaje na propozycje. Miasteczko skrywa w sobie wiele mrocznych sekretów sprzed ponad 150 lat, które podczas snów odkrywa pisarz, przenosząc się do mrocznej rzeczywistości XIX wieku, a jego przewodnikiem staje się inny wielki pisarz Edgar Allan Poe.

Zacznę od zalet. Lokacje są przedstawione w niesamowity sposób, granatowo-czarna kolorystyka, w której dostrzec można tylko czerwień robi niesamowite wrażenie. Elle Fanning grająca postać zamordowanej dziewczynki wygląda niesamowicie i doskonale pasuje do wizji reżysera. To jednak nie wystarczyła, ponieważ słaby scenariusz i jednocześnie masa niezbyt dobrych dialogów spychają ten obraz poniżej przeciętności. Potencjał był, ale jednak czegoś tutaj zabrakło.

Ocena Civil.pl: 43%

Ocena: 72 Unthinkable

Bardzo ciężki thriller, który jest także dramatem o terroryście, który podłożył bomby w kilku najważniejszych amerykańskich miastach, jednocześnie zrzekając się obywatelstwa i żądając by USA zaprzestało operacji militarnych w krajach muzułmańskich. Aby wydostać z niego informację, Washington upoważnia niejakiego H. (Samuel L. Jackson) by ten torturował zamachowca do skutku. Taka metoda nie podoba się ambitnej agentce FBI Helen (w tej roli świetna Carrie-Anne Moss), dla której obcinane palce i rażenie prądem są dalekie od jej wizji Ameryki.

Film jest trudny, bardzo ponury i trzyma w napięciu do samego końca. Jest dobrze zrobiony i dobrze zagrany czyli warty obejrzenia.

Ocena Civil.pl: 72%

Ocena: 70 Whiteout

Kate Beckinsale wciela się rolę szeryfa stacjonujące na Antarktydzie. Na terenie kontynentu zostaje znaleziony martwy geolog, a ktoś w stacji Vostok wzywa pomoc. Okazuje się, iż na lodowej pustyni grasuje seryjny morderca, którego należy czym prędzej unieszkodliwić. Szeryf odkrywa ponadto wrak radzieckiego samolotu i skradziony ładunek, który może być powiązany z tajemniczymi zabójstwami.

Dobry, naprawdę dobry thriller, w bardzo niekonwencjonalnym miejscu. Trochę gorszy niż kultowy Transsiberian, ale mimo wszystko warto robić filmy, które nie dzieją się w miastach, ale właśnie w miejscach naprawdę nietypowych. Polecam.

Ocena Civil.pl: 70%

Ocena: 80 Cleanskin

Sean Bean gra tajnego agenta o imieniu Ewan, który po zamachu w Londynie ma znaleźć i unieszkodliwić możliwe kolejne eksplozje w mieście. Tymczasem zamachowiec o imieniu Ash przygotowuje się do samobójczej eksplozji.

Ten ambitny film ukazuje dwa wątki. Z jednej strony Ewan - zawodowiec, który z zimną krwią zabija kolejnych ludzi po to by nie doszło do kolejnych zamachów, a z drugiej dowiadujemy się w retrospekcjach o życiu Asha. Jego miłości do Kate (Tuppence Middleton) i indoktrynacji prowadzonej przez niejakiego Nabila, który do głowy młodego i ambitnego studenta prawa wpycha wrogość do cywilizacji zachodniej oraz uczy go nienawiści wobec kraju, w którym się wychował. Ash z delikatnego chłopaka zamienia się w maszynę do zabijania, w którym jednak aż do końca filmu tlą się wątpliwości.

Film ma też mocny wydźwięk polityczny, jako iż wprost jest powiedziane, że w organizacje samobójczych zamachów są zamieszane służby specjalne, które chcą zmienić układ sił politycznych w Wielkiej Brytanii.

Ocena Civil.pl: 80%